Vnitřní řád školní jídelny
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
Základní školy Brno, Mutěnická 23, příspěvková organizace
Ve školní jídelně je možno odebírat svačinu a oběd. Cena svačiny je pro všechny věkové kategorie stejná.
Ceny obědů jsou stanoveny podle věkových kategorií. Svačiny se vydávají denně o přestávce od 9.40 – 10.00 hod. v jídelně školy. Každá třída má zvolené stravovací referenty, kteří svačinu vyzvednou.
Výdej obědů pro žáky a zaměstnance školy probíhá od 11.40 – 13.45 hod. Jídelna se uzavírá ve 14:00
Cizí strávníci:
– Hlavní činností školní jídelny je zajištění stravy žákům školy.
– Stravování cizích strávníků je vedlejší činností školní jídelny.
– Cizích strávníci se stravují mimo stravovací dobu žáků, tj. od 10.45 – 11.30 hod.
– Strava je určená k okamžité spotřebě, delší uchovávání v jídlonosičích snižuje její kvalitu a
může docházet k množení nebezpečných zdraví škodlivých látek.
– Strava je určená pro dospělého strávníka, v krajním případě pro dítě ne mladší 3 let věku.
– Strávník může konzumovat stravu buď v jídelně, nebo si ji ve vhodných jídlonosičích
odnášet z jídelny.
– U strávníků, kteří přicházení do školní jídelny a mají s sebou dětský kočárek je pojíždění
dětských kočárků po jídelně zakázáno. K odstavení slouží vyhrazené místo u vchodu do
jídelny.
Způsob úhrady stravy:
Strávník vždy hradí platbu za stravné bezhotovostně (hotovostní platba jen zcela výjimečně)
- převodem na účet školní jídelny:
č. účtu: 182-1350153319/0800
Trvalý příkaz je nutné založit na období srpen – květen.
Úhrada za stravné musí být připsána na účet školní jídelny nejpozději 25. den předcházejícího
měsíce. V opačném případě nebude vydán v novém měsíci oběd.
Stravné musí být uhrazeno vždy předem.
Přeplatky za stravné vrací školní jídelna do konce července daného školního roku.
- platba složenkou
Přihlášení ke stravování:
Každý strávník je povinen před zahájením stravování vyplnit přihlášku a obeznámit se s vnitřním řádem školní jídelny. Přihláška platí po celou dobu stravování ve ŠJ. Případné změny je nutné vždy nahlásit ŠJ. Přihláška je ke stažení zde
Strávníci se musí na začátku každého školního roku přihlásit na další rok, již bez vyplnění přihlášky – telefonicky, osobně nebo přes web www.strava.cz.
Zakoupeným čipem nebo kartou se strávníci denně prokazují při výdeji obědů.
Odhlášení stravování:
- Každý strávník (dospělý i žák) je povinen v případě odhlášky odhlásit svůj oběd nejpozději 1 pracovní den předem do 13:00 hodin. Při neodhlášení oběda předem je strávník povinen neodhlášený oběd zaplatit, přestože nebude vyzvednutý.
- odhlášení ze stravování žáků:
Odhlašování ze stravování žáků (např. nemoc) probíhá obdobně jako u dospělých strávníků jen s tím rozdílem, že v první den nemoci má žák ještě nárok na sníženou cenu oběda. Od druhého dne nemoci tento nárok zaniká. Od druhého dne nemoci žáka lze odebírat obědy, ale v plné ceně oběda.
Chování žáků ve školní jídelně:
- Školní jídelna je součástí základní školy, proto se na chování žáků vztahují pravidla uvedená ve
školním řádu. Porušováním těchto pravidel je posuzováno jako přestupek proti školnímu řádu.
- Zákonní zástupci žáka jsou povinni uhradit žákem úmyslně způsobené škody na vybavení školní
jídelny.
- Žák se chová k zaměstnancům školní jídelny slušně, v souladu se školním řádem.
- Při stravování dodržuje základní pravidla stolování.
- Opakované porušování řádu školní jídelny může být v závažných případech důvodem
k vyloučení žáka ze školního stravování.
- Neuhrazení stravného je důvodem k vyloučení žáka ze stravování.
Způsob odhlášky obědů nebo svačin:
Vždy nejpozději jeden pracovní den předem do 13.00 h.:
- e-mailem na dvorakova@zsmutenicka.cz
- v objednávkovém modulu umístěném v jídelně a internetovém portálu strava.cz, data k přihlášení jsou k vyzvednutí u vedoucí školní jídelny
- osobně u okénka vedoucí školní jídelny
- telefonicky na tel. čísle: 544 210 894
Právní rámec stravování žáků:
Podle §32 zákona č. 76/1978 Sb., o školských zařízeních, v platném znění, školní účelové zařízení (školní jídelna) zabezpečuje hmotnou péči (stravování) pro žáky v době jejich pobytu ve škole. Proto se ustanovení vyhlášky č.107/2005 Sb. vztahují pouze na žáky, kteří se zúčastní vyučovacího procesu – tedy nikoliv na žáky v době jejich nemoci, ředitelského volna a prázdnin, kdy o ně pečuje rodina. Pokud by si rodiče přáli obědy pro dítě v této době odebírat, musí uhradit plné náklady na přípravu oběda s výjimkou prvního dne nemoci, kdy se podle vyhlášky č. 107/2005 Sb.§4 odst.9 první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole považuje za pobyt ve škole. Veškeré finanční náklady na přípravu stravy, to znamená včetně osobních i věcných nákladů.
V Brně dne 26.8.2024
Jana Dvořáková
vedoucí školní jídelny
UPOZORNĚNÍ:
U neodhlášené stravy podle Vnitřního řádu ŠJ Mutěnická nevyzvednutá strava je likvidována, uskutečněná platba propadá.