Naše škola se přes iniciativu žákovského parlamentu zapojila do výzvy „Pěšky do školy“. Cílem projektu je bezpečné prostředí před školou s méně auty a taktéž zdraví žáků, které chůze po ránu nastartuje a probere, a jejich školní den tak může plynout podstatně lépe.
Výzvy se zúčastnila většina tříd naší školy, které kromě toho, že sbíraly bodíky za pěší příchod do školy, také uspořádaly různé doprovodné akce.
Druháci pod vedením paní učitelky Joskové si vedli deníky a na závěr týdne obdrželi diplomy. Z jejich postřehů soudíme, že zažili mnohé: „Taťka ušetřil benzín“, „potkal jsem se s více kamarády, než když jsem jel v autě“, „šla jsem sama a mohla jsem skákat do kaluží“, „viděla jsem lišku“.
Osmáci si užili společnou snídani na schodech před školou a také společnou rozcvičku za doprovodu hudby. Páťáci vytvořili skvělé propagační materiály a před výukou se ještě společně prošli v okolí školy, stihli si tak před výukou popovídat. Sedmáci dokonce zvládli v jednom ránu společnou snídani i procházku, během které křídami pomalovali chodník hesly spojenými s touto výzvou.
V některých hodinách si učitelé pro děti připravili pracovní listy ke změnám klimatu, na něž má doprava velký dopad. Povídali si o uhlíkové stopě, skleníkovém efektu a o způsobech, jak klima můžeme ovlivnit.
Co se týče vyhodnocení, nejvíce bodů za chození do školy pěšky a za doprovodné aktivity získaly třídy V. A a V. B se 113 body a v závěsu za nimi třídy VIII. A a VIII. B se 112 body. Tyto třídy obdržely od žákovského parlamentu sladké odměny.
Mgr. Iveta Smejkalová